Vi tilbyr førerkort for klasse B96 og BE

Klasse BE

Vi tilbyr klasse BE

Førerett klasse BE gir deg tillatelse til å kjøre vogntog bestående av en motorvogn og tilhenger, hvor den tillatte totalvekten for tilhengeren er på høyst 7000 kg. Dette førerkortet gir deg en utvidet kompetanse sammenlignet med klasse B, som normalt dekker personbiler og lette varebiler.

Med klasse BE kan du kjøre en personbil og trekke en tilhenger med en tillatt totalvekt mellom 750 kg og 7000 kg. Dette åpner for ulike transportmuligheter, som for eksempel campingvogner, hestehengere, eller tyngre varetilhengere. Denne føreretten gir deg frihet til å håndtere større og tyngre tilhengere uten å måtte oppgradere til de tyngre førerkortklassene.

Klasse BE gir deg en fleksibel løsning for transportbehov som krever en kombinasjon av personbil og tilhenger, og det gir muligheten til å dra nytte av økt lastekapasitet mens du opprettholder allsidigheten til en vanlig personbil.

Lurer du på hvilke opplæringskrav som er felles?

Opplæringskrav felles på B96 og BE

Pakke klasse BE

inkl. lastsikringskurs

• 2 -stk Trinnvurderingstimer 1.800,-
  • Lastsikringskurs 1.900,-
  • Sikkerhetskurs på vei 3 timer 2.700,-
  • Leie av bil til førerprøve 2.300,-
  • Totalt 8.700,-
  • Du betaler 7.950,-
Bil med tilhenger

Vi hjelper deg mot førerkortet på B96 og BE

Har du lyst på tilhengerlappen?

Få rask og støttende hjelp til å skaffe førerkortet for klasse B96 og BE hos oss! Vårt erfarne team tilpasser opplæringen etter dine behov. Kontakt oss i dag for en effektiv vei mot trygg kjøring med ulike kjøretøykombinasjoner!